Educatie Parentala

  • Măreşte caracterele
  • Dimensiune normală caractere
  • Micşorează caracterele
Noutati

74 de educatori parentali au fost formați în cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate” – POCU 106616

74 de cadre didactice au fost formate ca educatori parentali în cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate” – POCU 106616, implementat de Inspectoratul Școlar Județean Iași în parteneriat cu Asociația HoltIS și Fundația COTE.

Programul de formare a educatorilor parentali cu titlul „Cum ne antrenăm parentingul apreciativ”, realizat de Asociația HoltIS, vine în sprijinul părinților, în vederea îmbunătățirii și dezvoltării abilităților parentale.

În cadrul proiectului „Școli prietenoase în comunități implicate”, programul de formare a educatorilor parentali „Cum ne antrenăm parentingul apreciativ”, se desfășoară în toate cele 6 comunități implicate: Hârlău, Podu Iloaiei, Răducăneni, Erbiceni, Deleni și Pîrcovaci.

Formarea teoretică a celor 74 de cadre didactice s-a desfășurat la Roman, în județul Neamț, fiind organizată în 4 serii de formare a câte 4 zile fiecare, unde cadrele didactice participante au parcurs temele cuprinse în curriculum dezvoltat de Asociația HoltIS, cu accent pe activități practice și jocuri de rol.

Cursurile de formare teoretică s-au desfășurat în perioada martie-aprilie 2019, urmând ca din luna septembrie 2019 cursurile de educație parentală să se desfășoare în cele 6 comunități vizate de proiect.

„Educația parentală este o activitate care pune în centru părintele și dorințele sale de a se implica în creșterea și dezvoltarea copilului, de a-și dezvolta abilitățile parentale necesare pentru a-i asigura copilului cât mai multe șanse de a-și atinge potențialul.” a punctat Prof. Univ. Dr. Ștefan COJOCARU, Coordonator Partener 1, Asociația Holtis.

Ce este educația parentală și de ce este utilă?

Educația parentală, ca forma de intervenție socială, urmărește să transmită părinților, prin intermediul cursurilor la care aceștia participă, cunoștințe și informații cu scopul dezvoltării abilităților și competențelor parentale care sunt eficiente pe termen lung.

Odată cu dezvoltarea programelor de educație parentală se introduce o nouă viziune a intervenției sociale, care pune accent pe modificarea modului de a gândi al oamenilor, pe interiorizarea unor norme și valori pe care grupul le impune. În ultima perioadă se înregistrează tot mai multe probleme cu care se confruntă unii tineri. De cele mai multe ori, cauzele acestora sunt căutate în mediul grupurilor de egali. Dar este ignorat faptul că factorul determinant al formării comportamentelor viitorilor adulți este mediul familial.

Condițiile sociale, economice și culturale se modifică permanent și de aceea uneori părinții se simt depășiți în a comunica cu copiii lor. Deseori, ei sesizează problemele copiilor doar când acestea sunt manifeste și soluția este de a apela la sprijin din partea specialiștilor, doar în situații de criză. (http://www.educatieparentala.ro/articole/78-ce-este-educatia-parentala-.html)

SURSA: ZIARUL DE IASI

 

[Proiect] Strategia națională de educație parentală 2018-2025

[Proiect] Strategia națională de educație parentală 2018-2025

Ministerul Educatiei Nationale a pus in dezbatere publica strategia nationala privind educatia parentala::

Proiectul Strategiei naționale de educație parentală 2018-2025 este supus consultării publice în perioada 11 iunie – 10 iulie 2018.

Obiectivul general al strategiei este de a-i asigura fiecărui copil un mediu familial adecvat pentru a-şi atinge potenţialul maxim de dezvoltare şi pentru a deveni un adult responsabil

Obiectivele specifice sunt următoarele:

  • Constituirea şi asigurarea funcţionalităţii unui sistem național integrat şi coerent, intersectorial de educaţie parentală
  • Elaborarea şi revizuirea cadrului normativ privind dezvoltarea abilităților şi competențelor parentale şi racordarea la standardele internaționale privind respectarea și promovarea drepturilor copilului
  • Dezvoltarea şi consolidarea abilităților şi competențelor parentale ale părinţilor/reprezentanţilor legali/persoanei în grija căreia se află copilul și ale tinerilor (ca viitori părinți).

Propuneri, sugestii și observații pot fi trimise pe adresa de e-mail Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

Sursa:

https://www.edu.ro/consultare-public%C4%83-strategia-na%C8%9Bional%C4%83-de-educa%C8%9Bie-parental%C4%83-2018-2025-proiect

Documentul pus in dezbatere poate fi descarcat si de pe site-ul nostru:

Strategia Nationala de Educatie Parentala – final

 

Curs de formare ca Educator Parental cu cadre didactice în vederea susținerii de cursuri de Educație Parentală

În perioada 20-23 noiembrie 2017 s-a susținut Cursul de formare în Educația Parentală “Cum ne antrenăm parentingul apreciativ”cu cadre didactice din școlile incluse în proiectul ”Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii” – Pachetul Educație Incluzivă de Calitate, Componenta Educație Parentală, implementat de către Asociația HoltIS și Reprezentanța UNICEF în România, finanțat prin fonduri UNICEF, în vederea susținerii de cursuri de Educație Parentală în aceste școli.
Citeşte mai mult...
 

Curs de formare ca Educator Parental cu cadre didactice în vederea susținerii de cursuri de Educație Parentală

În perioada 9-12 noiembrie 2017 s-a susținut Cursul de formare în Educația Parentală “Cum ne antrenăm parentingul apreciativ”cu cadre didactice din școlile nou incluse în proiectul ”Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii” – Pachetul Educație Incluzivă de Calitate, Componenta Educație Parentală, implementat de către Asociația HoltIS și Reprezentanța UNICEF în România, finanțat prin fonduri UNICEF, în vederea susținerii de cursuri de Educație Parentală în aceste școli.

Citeşte mai mult...
 

Curs de formare ca Educator Parental cu directori și cadre didactice în vederea susținerii de cursuri de Educație Parentală

În perioada 19-22 Februarie 2017 s-a susținut Cursul de formare în Educația Parentală “Cum ne antrenăm parentingul apreciativ”, cu directori și cadre didactice din școlile implicate, în vederea susținerii de cursuri de Educație Parentală, în cadrul proiectului ”Incluziune socială prin furnizarea de servicii sociale integrate la nivelul comunităţii - Educație incluzivă de calitate”, Componenta Educaţie Parentală, implementat de către Asociația HoltIS și Reprezentanța UNICEF în România, finanțat prin Granturile Norvegiene, SEE și sprijinit atât financiar, cât și tehnic de Reprezentanța UNICEF în România.

Citeşte mai mult...
 


Pagina 1 din 4

Language Selection

Română (România)English (United Kingdom)French (Fr)

Hai La Scoala!

Hai La Scoala!

POSDRU/162/2.2/S/141828

141828-antet

„Copiii romi se întorc la şcoală – prevenirea abandonului şcolar se face de la grădiniţă”

141828-sigla

Pentru mai multe detalii click aici

Redirectionare 2% - 2015

Aveți posibilitatea de a susține Programul de Educație Parentală dezvoltat de către Asociația HoltIS.

PASUL 1: Descarcati formularul D230, precompletat cu datele Asociației HoltIS accesand link-ul de mai jos;
PASUL 2: Completați formularul D230 cu datele dvs. de identificare conform CI/ BI si semnati-l.
PASUL 3: Depuneti formularul D230, apeland la una din urmatoarele modalitati: direct la registratura organului fiscal; prin poștă, cu scrisoare recomandată, la Administrația Finanțelor Publice a localității de domiciliu; electronic

Persoana de contact:
COJOCARU ŞTEFAN
Telefon/fax: 0332.402.515, 0332.402.516

Descarca formular 230/2015 – HoltIS